elinengelin.blogg.se

Fortsättning på resan

Den 28onde november chillade vi på ett café på dagen och åt mackor och drack smoothies. Fy fan vad gott det var efter att ha ätit pasta pesto och linser ex antal dagar. Vi åkte sedan för att hämta Cole på flygplatsen, var så kul att se honom igen efter ca 1,5 år. Vi åkte till campingen där vi skulle spendera natten vilket var vid en jättefin strand där det även fanns vilda kängurus.

Dagen efter var vi vid turquoise bay och Coral bay. Det var såå fint men det blåste så himla mycket så det förstörde lite. Vi såg vilda delfiner vilket var as coolt.

Sedan körde vi vidare till Monkey Mia vilket helt klart har varit mitt favorit ställe so far. Varje morgon kommer delfiner in till viken där de blir matade av de som jobbar där. Delfinerna var ca 1 meter ifrån oss och det var så häftigt. Jag fick tyvärr inte mata nån delfin men Cole vart utvald när jag inte var där... Fubbigt. Men vi fick iallafall en massa fina bilder och videosar. Sedan paddelboardade jag och Cole, de är som en surfbräda som man står på och sedan paddlar sig fram i vattnet. Jag satt på brädan och Cole paddlade. Jag var så rädd i början för killen som jobba där sa att det definitiv skulle finnas reef sharks, alltså lite mindre hajar men vi såg ingenting 😂 inte ens en fisk men vi hade jättekul ändå. När vi kom till strandkanten såg vi dock en sjöstjärna.

Efter Monkey Mia åkte vi vidare till Kalbarri national park. Där gick vi omkring i den coola naturen och chillade sedan resten av dagen det regnade. Fanns inte så mycket att göra men vi hade kul ändå!

Greenhead vart vårt nästa stopp. Där gjorde vi inte så jättemycket, solade och badade mest.

Nu sitter vi i bilen Påväg till Perth som är vår slutdestination. Vi har varit i Jurien Bay.  Där har vi simmat med sjölejon vilket var så jävla coolt. Definitivt topp 3 bästa i mitt liv, de kom så himla nära och gjorde massa volter och tricks. De var helt vilda vilket gör det ännu coolare. På kvällen köpte jag och Cole en massa snacks och satte och vid vattnet och hade en picknick och kolla på solnedgången, supermysigt.

Idag (sista dagen i Jurien Bay) så har Mathilde och Cole hoppat fallskärm. Jag har gjort de innan så skippade det nu men var jävligt coolt att se dom komma flygandes ner.

Vi har nu 2 timmar kvar till Perth och ikväll blir vår sista natt i tältet vilket känns lite sorgligt.. men ska bli sååå skönt att få sova i en säng igen!

Imorn kväll åker jag och Cole till Sydney, ska bli så kul att komma dit igen, längtar!!! Så kommer mamma och Jasse dit på fredag, yaaay!